Skirtingi kartu

Įtrauktis švietime nėra kliūtis, tai galimybė visiems mokiniams kartu augti, mokytis, tapti stipria bendruomene, o galiausiai - lygiaverčiais visuomenės nariais.

Mitai

vs.

Realybė

Įtraukusis ugdymas skirtas tik mokiniams su negalia?

Tikrai ne! ❌

Jis skirtas VISIEMS mokiniams

Įtrauktis švietime praturtina kiekvieno vaiko patirtį:

  • padeda atskleisti gebėjimus, unikalumus;
  • moko suprasti ir gerbti vieni kitus, ugdo empatiją ir toleranciją;
  • skatina bendravimą ir kuria stipresnius tarpusavio ryšius;
  • kuria lygias galimybes mokytis kartu.

Ar mokykla gali atsisakyti priimti mokinį, turintį specialiųjų ugdymosi poreikių?

NE! Tai – mitas. ❌

Įstatymai vaikus saugo nuo bet kokios diskriminacijos

Todėl mokyklos turi užtikrinti, kad visi mokiniai turėtų galimybę mokytis drauge.

O įtraukusis ugdymas ne tik padeda vaikams tobulėti, bet ir skatina

supratimą, empatiją bei stipresnę bendruomenę.

Visi vaikai turi teisę jaustis priimti ir vertinami. Juk kiekvienas mokinys yra vienodai svarbus! 🙌

Ar tikrai specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai trukdo mokytis kitiems vaikams? 🤔

Pasak klipo herojės Linos, tiesa ta, kad tai gali daryti bet kuris mokinys, tačiau tinkamai organizuojant ugdymą, visi mokiniai gali sėkmingai mokytis kartu.

Tada vaikai ne tik pasiekia geresnių akademinių rezultatų, bet ir visi drauge mokosi bendrystės, tolerancijos, kuria stipresnius tarpusavio ryšius 🙌

Sklando mitas, kad įtrauktis švietime nukrito lyg iš giedro dangaus

Iš tiesų įtraukties kelyje esame daugiau nei 30 metų.

Per šį laikotarpį įtraukties procesas perėjo ne vieną etapą, keitėsi ir jo pavadinimai: pradžioje vadinome integracija, po to inkliuzija, dabar – įtraukiuoju ugdymu.

Bet esmė liko ta pati – visiems vaikams reikia vietos, kurioje jie galėtų augti ir mokytis kartu 🙌

Įtrauktis – tik mokytojo reikalas? Tai mitas.

Įtraukiojo ugdymo sėkmė yra visos švietimo bendruomenės atsakomybė ✅

Atsakingos institucijos teikia konsultacijas kaip diegti įtraukųjį ugdymą, rengia mokymus bei metodines priemones, mokyklas palaipsniui aprūpina pažangiomis mokymo priemonėmis.

Mokytojai nėra vieni. Jie turi ir gali gauti pagalbą iš kitų mokytojų, mokyklos specialistų, vadovų, švietimo pagalbos įstaigų, jausti mokinių tėvų ir visuomenės palaikymą 🤝

 

Ar specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai turėtų mokytis atskirose mokyklose?

Ne! ❌

Atskyrus juos nuo bendrojo ugdymo mokyklų, ribojamos jų teisės ir galimybės, skatinama atskirtis,

trukdoma ugdyti socialinius įgūdžius, silpnėja pasitikėjimas savimi ir mažėja galimybės ateityje

pilnavertiškai įsilieti į visuomenę.

Tik mokydamiesi kartu, vaikai ilgainiui supranta, kad skirtumai ✅

Kampaniją įgyvendina „Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“ - tai projektas, kuris padeda stiprinti įtrauktį ir prieinamumą mokiniams Lietuvos darželiuose ir mokyklose. Plačiau...

Sekite socialiniuose tinkluose!