Poreikių įvairovė

Vienoje klasėje gali mokytis įvairių ugdymosi poreikių vaikai: turintys negalią ar sutrikimą, įprastos raidos, ypač gabūs ar patiriantys mokymosi sunkumų. Svarbu kiekvienam suteikti jo galias ir gebėjimus atitinkantį ugdymą ir reikiamą pagalbą.

Klasėje, kurioje mokosi įvairių ugdymosi poreikių vaikai, švietimo pagalbos ir kitų specialistų paramos reikia ir mokytojui, kad kiekvienas mokinys gautų jo poreikius atitinkantį ugdymą ir reikiamą pagalbą. Todėl mokyklose dirba ne tik mokytojai, bet ir visa švietimo specialistų komanda, pagalbą teikia mokinio padėjėjai. Visa komanda talkina ne tik ugdymosi poreikių ar specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams, bet ir visai mokyklos bendruomenei.

Kada vaikas turi specialiųjų ugdymosi poreikių.

Kas nustato specialiuosius ugdymo poreikius?

Tėvams arba mokytojams pastebėjus, kad vaikui sunkiai sekasi suprasti mokomąją medžiagą, kyla kalbėjimo ar kalbos, elgesio, emocijų, dėmesio sukaupimo sunkumų, kreipiamasi į mokyklos vaiko gerovės komisiją, kuri atlieka pirminį vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimą.

Ugdymo įstaigos specialistai ir vaiką ugdantys mokytojai aprašo vaiko galias ir sunkumus, kokie jo pasiekimai, elgesys, emocijos, bendravimo ir socialiniai įgūdžiai. Atlikus pirminį ugdymosi poreikių vertinimą, gali būti paskiriama reikiama vaikui švietimo pagalba. Jei vaiko gerovės komisija nusprendžia, kad vaikui reikalingas ugdymo pritaikymas, priimamas sprendimas kreiptis į pedagoginę psichologinę tarnybą dėl vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo.